Sunday, February 9, 2020


Lekkers op brood deel 2

 

Deze weken bezig met het instuderen van Alison van Elvis Costello op gitaar. Een mooi nummer, met een grote hoeveelheid barré akkoorden. Een goede oefening voor je hand en pols en erg leuk om met zo’n nummer uit mijn jeugd bezig te zijn. Het vordert goed. Over mijn jeugd gesproken, vroeger werkte ik in mijn vrije tijd bij Albert Heijn. Ik ben daar ooit begonnen op de broodafdeling. Daar verkochten we Allinson broden; zo zong het lied van Elvis regelmatig door mijn hoofd wanneer ik weer zo’n brood verkocht. Beter dan die achtergrond diarree die de gehele dag op stond- om de mensen op hun gemak te stellen en tot koop aan te zetten.
Dit alles als aanzet voor een volgende versie broodbeleg. Deze keer een tomaten-paprika smeersel. Gemaakt van zongedroogde tomaten en gegrilde paprika uit een pot. Zelf paprika roosteren op een vuurtje kan natuurlijk ook, maar dit lijkt me wel leuk om te doen wanneer de BBQ weer naar buiten kan.

Nodig:
Ca 70 g zongedroogde tomaten op olijfolie uit een pot
Ca 150 g geroosterde en ontvelde paprika uit een pot
Ongeveer 75 g Feta
Ongeveer 20 g pijnboompitten
Zout
Een aantal druppels piri-piri / tabasco

Rooster de pijnboompitten in een platte pan. Even bijblijven, want ze mogen niet te donker worden.
Spoel de paprika’s af en breng die over met de zongedroogde tomaten in een keukenmachine/hakmolen. Voeg de pijnboompitten, de feta, het zout en de piri-piri toe. Snijd/hak alles fijn tot een smeersel. Breng dit over in een potje en bewaar in de koelkast. Lekker op geroosterde boterhammen.

No comments:

Post a Comment